בדק בית דירה מקבלן

בדק בית דירה מקבלן

במסגרת שירותי בדק בית דירה מקבלן המהנדס המגיע לבצע את הבדיקה מבצע בדיקות של המערכות השונות בבית וכמובן את תקינות המבנה. במסגרת בדיקה זו המטרה היא לגלות תקלות וליקויים העשויים להיות מסוכנים לדיירים ולהצריך תיקון בהול ואולי אפילו יקר אם מזניחים את הבעיה לאורך זמן. בדק בית כדאי לעשות אחת לכמה שנים בדירה שאנו גרים בה או לפני רכישה או מכירה של נכס. המוכר ירצה להזמין את השירות כדי להימנע מתקלות שונות וליקויים שהרוכשים עשויים למצוא או להיתקל בהם מה שעשוי להפחית מערך הנכס או לגרור אותו למשא ומתן שהוא אינו מעוניין בו. הרוכשים מצידם רוצים לבדוק את מצב הנכס, כולל דברים הסמויים מהעין כדי לא להיתקל בתקלה שתצריך מהם השקעה כלכלית משמעותית נוספת לאחר מכן.

בדק בית לדירה מקבלן – האם חשוב לבצע?

אחד השירותים היותר נפוצים בנושא בדק הבית, אך גם כזה שרבים מרימים עליו גבה הוא בדק בית דירה מקבלן. שירות זה שכיח במיוחד שכן למרות מה שכולם חושבים שהדירה חדשה, מהקבלן, ולא אמור להיות בה תקלות – אנו נתקלים לא מעט לצערנו במקרים בהם קבלנים מעגלים פינות, מנסים לחסוך בעלויות וזה מגיע על חשבון הרוכשים של הדירה ואף מסכנת את חייהם במידה מסוימת. כך למעשה מרפסת שעשויה להתמוטט, צנרת דולפת שבבו הזמן עשויה לגרום למפגעים רבים, הצטברות של עובש מסוכן, הצפת הבית ועוד. כל אלו הינם מקרים שבמקרה הטוב יגרמו נזק לרכוש ובמקרה הגרוע עשויים לפגוע בחיי אדם. בדק בית דירה מקבלן תאפשר לאתר תקלות פוטנציאליות ולטפל בהן בשלב מוקדם לפני שהנזק נגרם.

כמו כן, הרוכשים המיועדים של הדירה יוכלו לדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים ולהגיש להם מפתח לדירה גמורה ומוכנה העומדת בכל התקנים הנדרשים.

מתי עוד נרצה להזמין בדק בית?

  • בדיקת דירה יד שנייה – בדק בית דירה מקבלן חשובה אך בדיקת דירה יד שנייה תהיה אפילו חשובה יותר. דירה יד שנייה תהיה בעלת ותק גדול יותר ולכן גם הסיכוי למצוא בה תקלה הוא גדול יותר: ממערכת אינסטלציה ישנה וחלודה העשויה לגרום לנזילה, דרך מערכות חשמל שנפגמו לאורך הזמן ועד לסדקים בקירות ובתשתיות המבנה.
  • בדק בית בזמן בניה – זהו שירות חשוב מאוד שבו במהלך הבניה עצמה המהנדס בודק מטעם בעל הבית שהכול מתבצע כהלכה. המהנדס יאתר ליקויים קיימים או פוטנציאליים כבר בזמן הבניה של הבית החדש כך שניתן יהיה לטפל בהכול כבר בהתחלה.
  • בדק בית במהלך השיפוץ – באותה מידה שחשוב לעשות בדק בית במהלך בניית נכס, כך כדאי לעשות גם בשיפוץ נכס. במהלך השיפוצים אם תתקלו בקבלן חאפר שיעגל פינות ויעשה לכם בלגן רק כדי להעלים ראיות ולהרוויח יותר על חשבונכם, אתם עשויים לספוג נזקים כבדים לאחר מכן. בין אם מדובר על ליקויי בניה, שימוש בחומרי שיפוץ שאינם עומדים בתקן או הכנת תשתיות בצורה לקויה – כל אלה ניתן לאתר כבר במהלך השיפוץ.

בדק בית דירה מקבלן מחיר

בכל הנוגע לשירותי בדק בית דירה מקבלן מחיר עשוי להשתנות בהתאם לסוג הנכס וגודלו. מכיוון שמדובר בדירה חדשה המחיר עשוי לנוע בין 1,200 ל-3,000 ₪, תלוי אם מדובר על דירה בבניין או בית קרקע ומה גודל הנכס והאזורים שצריך לבדוק.

מה כוללת הבדיקה של בדק הבית?

בדק הבית יכלול מספר בדיקות חיונית:

  • בדיקת צנרת – לבדוק את תשתיות הצנרת, שאין התחלה של נזילה בין הקירות שעדיין אינה נראית לעין.
  • בדיקת איטום – לוודא שהגג והקירות אטומים כהפכה ואין סכנה לנזילה בחורף הראשון שיגיע.
  • בדיקת חשמל – מערכות חשמל לא תקינות עשויות לגרום להתחשמלות וסכנת חיים ולכן חשוב יהיה לבצע בדיקה גם למערכות אלה.
  • בדיקת מבנה – לבדוק את התשתיות ותקינות המבנה, יציבות הקירות, הריצוף, התקרה.
  • בדיקת קרינה וגז – באמצעות מכשירים מיוחדים ניתן לבדוק את רמות הקרינה באזור ואת גז הראדון העשוי להיפלט מהאדמה ועשוי להיות מסוכן.

החשיבות בבחירת מהנדס מוסמך ומקצועי:

חשוב יהיה לבצע בדק בית דירה מקבלן עם מהנדס מקצועי ומוסמך שבעצמו לא מעגל פינות, וישאיר לכם בסיום הבדיקה דו"ח מפורט ומסודר בנוגע לתקינות המבנה והמערכות השונות. כדאי לבדוק מראש את סוגי הבדיקות שהמהנדס עומד לבצע כדי לבדוק שאכן מדובר בעבודה מקצועית ונכונה שתיעשה במקום.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם