בדק בית לדירה יד שניה

בדק בית לדירה יד שניה

למה חשוב לבצע בדק בית לדירה יד שניה?

אם אתם מעוניינים לרכוש דירה יד שניה, אתם חייבים להבין שחייב לבצע בדק בית לדירה יד שניה, ממש כמו שלא תקנו רכב בלי לקחת אותו למוסך ולבדוק שהוא תקין ושווה את ההשקעה הכלכלית שלכם, ככה לא כדאי לרכוש את הדירה בלעי לבצע בדק בית לדירה יד שניה. בדק בית דירה יד שניה, יכול לחסוך לכם לא מעט כסף וגם כאבי ראש בהמשך. אם אתם שואלים את עצמכם מה זה בדיוק בדק בית לדירה יד שניה והאם באמת חשוב לבצע את הבדיקות הללו או שאפשר פשוט לוותר עליהן, כדאי שתקראו את המאמר שבו תקבלו את כל המידע החשוב.

בדק בית לדירה יד שניה - במה מדובר?

בדק בית דירה יד שניה, הוא למעשה תהליך שבו מבצעים בדיקות של כל הליקויים שיכולים להימצא בדירה עוד לפני שרוכשים אותה. מדובר על מגוון בדיקות שונות כגון: הדבקת מרצפות, איטום גג, תשתיות, חשמל, אינסטלציה, גובה מעקות ועוד. את בדק הבית יש להזמין לאחר שקובעים את ההסכמות הכלליות הנוגעות לרכישת הדירה עם מוכר הדירה ועוד לפני שחותמים עם בעל הדירה על חוזה המכר. בחוזה קניית הדירה, יצוין לרוב כי הקונה שרוכש את הדירה מודע למצבה ולכן, בכדי שתהיו באמת מודעים למצב הדירה, אל תוותרו על ביצוע בדיקות נדרשות על ידי חברת בדק בית מקצועית ואמינה.

כל הסיבות לבצע בדק בית דירה יד שניה

אין ספק כי ביצוע בדק בית לדירה יד שניה זה דבר חשוב ביותר וזאת בשל כמה סיבות: ראשית כל, חשוב שתדעו שכאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן, מקבלים תקופת אחראיות שנקרת תקופת בדק שבה כל ליקוי שאתם מגלים, הקבלן מחויב לתקן. אולם כאשר רוכשים דירה יד שניה, אין תקופה כלשהי שבה בעל הדירה יישא באחראיות של ליקויים שאתם מוצאים לאחר רכישת הדירה ואם תמצאו ליקויים, אתם אלה שתדרשו לתקן אותם. לכן, עוד לפני שאתם חותמים על החוזה, אתם צריכים לוודא באמצעות בדק בית קיומם של ליקויים ובמידה ואתם מוצאים אותם, אתם יכולים לבקש מבעל הבית לתקן אותם ואם הוא מסרב, אינכם מחויבים לרכוש את הדירה.

מעבר לכך, דירת יד שניה היא דירה שמרבית הסיכויים שתמצאו בה ליקויים, בניגוד לדירה מקבלן שהיא דירה חדשה, בדירה יד שניה יכולים להיות ליקויים שנובעים כתוצאה מבלאי טבעי, כתוצאה מההתיישנות של הדירה, כתוצאה מהיעדר תחזוקה של בעל הדירה לאורך השנים ועוד.

אז נכון, בדק בית ידרוש מכם השקעה כלכלית וישנם רוכשי דירות שלא פעם יעדיפו לחסוך את ההתעסקות המיותרת על בדיקת הדירה ופשוט לרכוש אותה. לפעמים הדירה תראה להם מספיק טוב מבחינה חיצונית והם יהיו בטוחים שמדובר על דירה תקינה, אך חשוב לזכור, החוץ לא תמיד מעיד על פנים ולעיתים מדובר על דירות מגורים ששופצו בצורה קוסמטית, אך התשתיות שלהן רקובות לגמרי ובמקרה הזה, אתם תפסידו מכך לא מעט.

מה יבדקו לכם במסגרת הליך בדק בית של דירה יד שניה?

.תהליך בדק בית לדירה יד שניה הוא לא תהליך מורכב מאוד. לפני שאתם חותמים על חוזה, עליכם להזמין חברה אשר הוכשרה לבצע את הבדיקות הנדרשות. החברה תשלח אנשי מקצוע רלוונטיים לצורך ביצוע בדיקות שמטרתן לאתר ליקויים, כאשר פרק הזמן של ביצוע הבדיקות הללו לרוב לא יעלה על שעתיים. בסוף הבדיקה תקבלו דוח בדק בית שיפרט את כלל הליקויים שיש או כלל הליקויים שאתם יכולים לצפות להם בהתאם למצב הדירה.

בין הדברים שבודקים במסגרת בדק בית לדירה יד שניה:

התשתיות- המטרה תהיה לוודא כי הדירה בטוחה למגורים ועל כן יבדקו סדקים, שיפועי רצפה, פנים קירות ועוד.

גם הצנרת תיבדק. בבתים ישנים יש סיכוי שהצנרת תהיה עשויה ממתכת וזאת בניגוד לצנרת בבנייה חדשה שתהיה עשויה מפלסטיק. צנרת ממתכת היא לא תמיד דבר טוב ועל כן, סיכוי טוב שיתגלו ליקויים בצנרת זאת.

עוד בדיקה שתתבצע היא רטיבות בקירות. האם יש פיצוץ בצינור כלשהו, בקווי הביוב של הבניין או רטיבות אשר נובעת כתוצאה מאיטום לקוי. לא תמיד רטיבות נראית לעין ועל כן, חשוב לבדוק זאת בצורה יסודית ובאמצעות מצלמה טרמית.

גם מערכות החשמל בדירה יבדקו במסגרת בדק בית לדירה יד שניה שכן, המטרה היא לוודא שהדירה בטוחה למגורים עבור הדיירים.

בדיקה נוספת שתתבצע היא בדיקת האיטום שכן, איטום לקוי עשוי להסב נזק משמעותי למבנה ועוגמת נפש לדיירי הבית.

חשוב מאוד לבחור בחברה אמינה, מקצועית ומומלצת לצורך ביצוע בדק בית לדירות יד שניה וזאת בכדי שהתוצאות שיתקבלו יהיו מדויקות ויאפשרו לכם לקבל החלטה נכונה לגבי רכישת הדירה.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם