בדק בית לפני קניה

בדק בית לפני קניה

ביצוע בדק בית לפני קניה חיוני מאוד בכמה מקרים בחיים, בעיקר לפני רכישת דירה. בין אם מדובר בדירה יד שנייה, דירה חדשה מקבלן או אפילו אם אתם נמצאים במהלך שיפוצים חשוב יהיה לבצע בדיקות שונות שיעזרו לכם לאתר תקלות קיימות או פוטנציאליות שתוכלו לטפל בהן מוקדם. לצורך כך תצטרכו לשכור חברת בדק בית מקצועית שתבצע את העבודה. מתי נצטרך לבצע את בדק הבית? מה עושים במסגרתו? וכמה זה הולך לעלות לנו? המשיכו לקרוא בדקות הקרובות.

מדוע חשוב לבצע בדק בית לפני קניית דירה?

את בדק הבית חשוב לבצע בדרך כלל לפני רכישת דירה, במיוחד כאשר מדובר בדירה יד שנייה אך לא רק. בדק בית לפני קניה יעזור לכם לבדוק שהדירה עומדת בכל תקני הבטיחות הנדרשים, שאין ליקויי בניה הקיימים, שאין צנרת מטפטפת מאחורי הקירות ועוד. דברים שאתם עשויים שלא לראות ולא לזהות כלפי חוץ, המהנדס עם הציוד הטכנולוגי והניסיון שלו יוכל לזהות באמצעות בדיקות שונות. יש גם בדיקות שרק המהנדס יכול לבצע ואתם לא תוכלו ללא הציוד המתאים והידע המקצועי, לדוגמה: בדיקת קרינה או פליטת גז. בעזרת דוח המהנדס לבדק הבית שהוא יבצע תוכלו לשאת בשולחן המשא ומתן על הנכס או לבקש מהקבלן/בעל הבית הקודם לתקן את הליקויים לפני החתימה על החוזה והסכם הרכישה של הדירה.

מה בודקים במסגרת בדק בית לפני קניה?

שירותי בדק בית נועדו כאמור כדי לאתר תקלות שונות במבנה או בדירה, החל מחוזק מהמרצפות, דרך צינור שהתפוצץ ועשוי לגרום להצפה והתמוטטות הקירות ועד לליקויים בשקעים ומערכות החשמל בדירה. כל מהנדס עשוי לבצע בדיקות מסוימות הנחשבות לסטנדרטיות בעוד שלא כל מהנדס וחברת בדק בית עשויים לבצע את אותן בדיקות בדיוק לגמרי, שכן בדיקות גז/קרינה למשל הוא לא משהו שכל חברה בודקת. לכן, במידה ותרצו בדיקות מקיפות יותר, כדאי יהיה לבדוק שאתם אכן יכולים לקבל אותן במסגרת השירות המוצע לכם. אז מה כן מקבלים במסגרת הבדיקה?

  • בדיקות חשמל – בדיקה שמערכת החשמל בבית תקינה, שלוח החשמל שלכם כולל ספק מספיק גדול להכיל את כמות החשמל הצפויה בבית, שהשקעים מותקנים כראוי ואין חוטי חשמל חשופים ומסוכנים, שהכול עובד בצורה תקנית ללא קצר או פוטנציאל לשריפה או בלגן ועוד.
  • בדיקה אקוסטיקה – ישנן חברות בדק בית המבצעות גם בדיקות אקוסטיקה, במיוחד כאשר מדובר בדיירים הרגישים לרעשים.
  • בדיקת אינסטלציה – בנוסף לחשמל עשויות להתגלות תקלות נפוצות בצנרת ובמערכת האינסטלציה בבית. כאשר הרטיבות במצב מתקדם ניתן יהיה לזהות אותה על הקירות, אך לעתים זו תהיה עדיין בתחילתה ורק בעוד מספר שבועות תתחילו לראות את הרטיבות בקירות והבלגן שעשוי לקרות כתוצאה מכך.
  • בדיקות איטום – חשוב יהיה לבדוק גם איטום לקירות ולתקרה, מניעת נזילות בגשם הראשון ועוד. לעתים יתבצע גם מבחן הצפה כדי לבדוק את רמת האטימות.
  • בדיקת גז – מלבד מערכות הגז הרגילות שיש לבדוק אותן כדאי גם לבדוק גז הנקרא ראדון. מדובר בגז שנפלט מהאדמה והוא נחשב למסוכן מאוד כשהוא נמצא בריכוז גבוה. זו הסיבה מדוע חייב לבדוק את רמת הריכוז של גז זה באזור הנכס שלכם, בבתי קרקע, מקלטים ועוד.

כמה עולה לעשות בדק בית לפני רכישה?

עלות שירות בדק הבית עשוי להשתנות בין דירה אחת לאחרת בהתאם לגודל הדירה בעיקר אך גם בהתאם למשתנים נוספים כמו כמות החדרים בבית, האם מדובר בדירה חדשה או יד שנייה, האם מדובר בדירה בבניין או בית קרקע, בהתאם לחברת בדק הבית והמחירים שהיא לוקחת ובהתאם להיקף הבדיקות המוצע בשטח (בדיקות מיוחדות שלא כל חברת בדק בית מבצעת עשויה מעט לייקר את הבדיקות). באופן כללי המחירים עשויים לנוע בטווח המחירים הבא:

  • דירה בבניין – 3-5 חדרים – המחיר ינוע בין 1,200 ל-2,500 ₪ לפני מע"מ
  • בדק קרקע – מחיר הבדיקה לבית עד 200 מ"ר יעלה כ-1,500-3,000 ₪. כאשר מדובר בבית ישן מאוד/יד שנייה – העלות עשויה להגיע ל-200-300 ₪ יותר.
  • בית חדש בגודל 200 מ"ר ומעלה – יעלה מעל 3,000 ₪ לערך. בית יד שנייה בגודל הזה עשוי להיות יקר יותר במעט.
  • ייעוץ מהנדס לפני/במהלך שיפוצים – עשוי לעלות בין 1,000 ל-1,500 ₪ בממוצע.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם