האם כדאי למשוך כספי פיצויים / קרן פנסיה?

האם כדאי למשוך כספי פיצויים / קרן פנסיה?

חשבונות החיסכון הפנסיוני של העובדים מורכבים מפנסיה ופיצויים. הכספים של רכיב הפיצויים זמינים למשיכה בתקופות משתנות ובמצבים משתנים, אם כי לא תמיד כדאי לעשות זאת. האם כדאי למשוך כספי פיצויים / קרן פנסיה, ומה היתרונות של אי משיכתם כלל? חשוב להבין לעומק את משמעותם שם קרן פנסיה והפיצויים ומה ההשלכות של משיכתם לפני המועד.

האם כדאי למשוך כספי פיצויים / קרן פנסיה לפני מועד הפרישה?

מרכיב הפיצויים זמין למשיכה ללא תשלום מס עבור עובדים לשעבר שעזבו את תפקידם בתנאים המזכים אותם בפיצוי. יחסי עבודה עשויים להסתיים בגלל גורמים רבים ושונים. פרישה, פיטורים והתפטרות הם כולם דוגמאות לאירועים שעשויים לזכות בכסף של רכיב הפיצויים. כספי הפיצויים נועדו לספק "ביטחון" לאנשים ללא תעסוקה זמנית. אך אם אתם שואלים את עצמכם האם כדאי למשוך כספי פיצויים / קרן פנסיה, הנה מה שאתם צריכים לדעת. פיצויים מהווה למעלה משליש מקרן הפנסיה שלנו. אנו עשויים לצפות לרמת חיים גבוהה יותר בפנסיה, במידה רבה הודות להפקדות של מרכיב הפיצויים, שמתווספות לקרן הפנסיה ומעלות את הפנסיה החזויה.

מה הקשר של כספי הפיצויים לפנסיה שלנו?

לאחר שעובד צובר וותק באותה חברה במשך שנה, אם עובד פוטר או מתפטר מרצונו עקב "נסיבות מזכה" (כגון הרעת תנאים מוחשית), הוא זכאי לתשלום פיצויים ממעבידו לפי חוק פיצויי פיטורים. למרות שלפיטורין או להתפטר מרצון זה אף פעם לא נעים, יש שביב של תקווה בצורת כספי פיצויים. האם כדאי למשוך כספי פיצויים / קרן פנסיה במקרה ופוטרתם זאת שאל מצוינת.

אם אתם מתקשים לגמור את החודש לאחר סיום העסקתכם, אתם יכולים לנצל את הכסף מהפיצויים כדי לעמוד על הרגליים מבחינה כלכלית בזמן שאתם מחפשים עבודה חדשה שמתאימה לכם. אך מנגד, אם המצב שלכם מאפשר לכם שלא למשוך את כספי הפיצויים חשוב לדעת כי כל שקל שאתם מוציאים מהפיצויים היום מקטין את סכום הקצבה העומדת לרשותכם בעת הפרישה. לכן לפני שתחליטו האם כדאי למשוך כספי פיצויים / קרן פנסיה או לא, עליכם לחשב כמה כסף אתם עשויים לצפות לקבל בגיל פרישה עם ובלי רכיב הפיצויים.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם