החזרי מס לשכירים

החזרי מס לשכירים

החזרי מס לשכירים הפכו לנפוצים ביותר בשנים האחרונות, היות יותר ויותר שכירים מבינים את המשמעות של החזר מס. בעבר רוב השכירים לא היו מודעים לזכויות הבסיסיות שלהם ולכל ההתנהלות השוטפת שלהם מול מס הכנסה. פעמים רבות אחוז המס שנגבה מהם היה גבוה מידי, אך היות והם לא היו מודעים לכך הם לא ביקשו שום החזר.

היום הנושא כבר עלה על סדר היום, וניתן לראות יותר ויותר בקשות של החזר מס המוגשות לפקיד השומה. חשוב לזכור כי כל התהליך עלול לקחת מספר חודשים, אך בסופו של יום אם הבקשה מאושרת, הכסף נכנס לחשבונו של השכיר. לכן לא כדאי לדחות או להתמהמה, אלא לגשת לרואה חשבון מקצועי ומהימן על מנת לבדוק אם מגיע לכם החזר מס. רו"ח עמית מהלל עוסק בתחום ראיית החשבון מזה שנים, ומציע שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח.

החזרי מס לשכירים הוא תהליך שניתן לבצע בכל שנה דרך מס הכנסה. שיטת חישוב המס בישראל עלולה להוביל לשינויים בגובה תשלום המס הנדרש זאת מכיוון שהחישוב נעשה באופן שנתי בעוד המס נגבה מידי חודש בחודשו. פעמים רבות במהלך השנה חלים שינויים רבים בחיינו שעלולים להשפיע על גובה המס אותו אנו צריכים לשלם כגון חתונה, שחרור מהצבע, הוספת תינוק חדש למשפחה או מעבר למקום מגורים בו יש הקלות מס. על מנת לקבל חזרה את המס שנגבה מכם שלא לצורך מס הכנסה מאפשר לכל אזרח להגיש בקשה לקבלת החזר. את הבקשה ניתן להגיש עד שש שנים אחורה ובכך לקבל את שמגיע לכם.

כל מה שחשוב לדעת לגבי החזרי מס לשכירים

ראשית כל, חשוב להבין כי שכירים רבים אינם מתמצאים בכל הקשור להתנהלות מול רשויות המס או ביטוח לאומי, היות ומקום העבודה שלהם חוסך מהם את הטרחה. אך הבעיה מתחילה כאשר אחוז המס הנגבה מהם, גבוה יותר מאחוז המס שהם מחויבים לשלם על פי החוק. פעמים רבות המעביד עצמו אינו מודע למצב האישי של השכיר, ולכן אינו יודע כי מגיעות לו נקודות זיכוי במס הכנסה. למשל, כאשר מדובר עם אם חד הורית או חייל משוחרר, אחוז המס שהמדינה גובה מהם יהיה נמוך יותר. אך פעמים רבות המס הנגבה בפועל הינו גבוה יותר, ולכן יש צורך לבצע החזר מס. כמו כן, אנשים שלא עבדו שנת מס מלאה או ששהו בחו"ל מתוקף עבודתם, זכאים ברוב הפעמים להחזר מס מהמדינה.

כיצד מבקשים החזרי מס לשכירים?

הגשת בקשה להחזרי מס יכולה להתבצע באחת משתי דרכים עיקריות. הראשונה היא כמובן באופן עצמאי. ניתן להגיע אל אחת מלשכות מס הכנסה, למלא את הטופס הנדרש ולצרף אליו את כל המסמכים הרלוונטיים להגשת הבקשה. אמנם פעולה זאת אינה מסובכת אך היא דורשת בירוקרטיה רבה שלאנשים רבים אין את הזמן או הסבלנות להתעסק איתה ולכן הם משאירים את הנושא מבלי לטפל בו וכך מפסידים כספים רבים. דרך נוספת היא על ידי חברה מקצועית אשר תטפל עבורכם בתיק מתחילתו ועד סופו. כלומר, החל ממילוי הטפסים, דרך איסוף כל המסמכים הרלוונטיים והגשתם לפקיד השומה ועד לרגע בו יכנס לכם הכסף אל חשבון הבנק הפרטי שלכם. אין ספק כי מדובר בדרך פשוטה ונוחה.

התחלת התהליך

תהליך הגשת בקשה להחזרי מס אמנם אינו לוקח זמן רב אך הוא עלול להיות מתיש עבור מי שאינו מוצא את הזמן לעסוק באיסוף החומרים הרלוונטיים. זוהי בדיוק הסיבה שהחזרי מס לשכירים מומלצים להיעשות על ידי חברה מקצועית. כיום ניתן לבצע את תהליך גם באופן דיגיטלי מה שמקל ומזרז אותו אף יותר ואינו דורש מכם כמעט כל השקעה של זמן מיותר. מרגע הגשת הבקשה ואישורה על ידי פקיד השומה הכסף עתיד להיכנס לחשבונכם בתוך 30 ימים. לשמיעת פרטים נוספים בנושא ופתיחת תיק הרימו טלפון להחזר מס דיגיטלי והצוות שלנו ישמח לעמוד לשירותכם.

לסיכום, החזרי מס לשכירים הינם תופעה נפוצה בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים בוחרים להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מנוסה ומקצועי, על מנת לבדוק אם מגיע להם החזר מס, ובמידה וכן – להגיש את הבקשה לפקיד השומה. רואה חשבון עמית מהלל נחשב לאחד מרואי החשבון המקצועיים ביותר, המכיר את ההתנהלות הנכונה מול מס הכנסה ומציע החזר מס מהיר לכל שכיר.

Picture of עמית מהלל, רו״ח ושמאי מקרקעין

עמית מהלל, רו״ח ושמאי מקרקעין

עמית מהלל, רואה חשבון ושמאי מקרקעין מתמחה בשירותי ראיית חשבון ושמאות מקרקעין הכוללים: דוחות כספיים, מיסוי, ייעוץ עסקי, ביקורת פנימית, ליווי פיננסי והנהלת חשבונות, קביעת אומדן שווי שוק, חישוב דמי שכירות ראויים, חוות דעת לבתי משפט ולכונסים, היטלי השבחה, שומות מס שבח, בדיקת כדאיות, שמאות לנחלה עוד.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם