חברת בדק בית מומלצת

חברת בדק בית מומלצת

רגע לפני הכניסה לדירה החדשה שלכם ההתרגשות ודאי הולכת ועולה. עם ההכנות הרבות שיש לכם לבצע לקראת הכניסה לדירה, ודאי תרצו להזמין גם חברת בדק בית מומלצת שתספק לכם שירות מקצועי בבדיקת הנכס ולאתר ליקויים פוטנציאליים שונים. כדאי יהיה להזמין את בדק הבית לפני ביצוע העסקה מול הקבלן או בעלי הדירה הקודמים. לעתים רבות מבט חטוף בדירה לא יגלה לנו את כל התקלות ולכן כדאי יהיה להזמין בודק מקצועי לביצוע העבודה.

מדוע חשוב לבצע בדק בית?

לעתים רבות ישנן תקלות מתחת לפני השטח, כאלה שאינן נראות לעין. החל מצינור שהתפוצץ או מטפטף, דרך פליטת גז או קרינה מסוכנים ועד לתשתיות חשמל לקויות. כמובן שאם אתם רוכשים דירה חדשה מקבלן ייתכן מאוד ותהיו פחות מודאגים מאשר ברכישת דירה יד שנייה אבל עדיין כדאי לבצע בדק בית דירה מקבלן. עם זאת, הניסיון מראה שאי אפשר לסמוך על אף אחד ולכן חשוב יהיה להזמין מהנדס מקצועי לבצע את הבדיקה. בבדיקה זו תוכלו לבחון מספר דברים חיוניים העשויים לסייע לכם בשולחן המשא המתן במקרה הטוב, ופציעה פיזית או נזק לרכוש רב במקרה הגרוע שעשויים לעלות לכם הרבה יותר.

מה בודקים במסגרת בדק הבית?

כל חברת בדק בית מומלצת עשויה לבצע את הבדיקה בצורה מעט שונה וזה גם תלוי בהיקף הבדיקה הנחוצה שהלקוח מזמין, באזור בו נמצא הנכס, במבנה הנכס, בתשתיות הקיימות של הבניין ועוד. יש כמה בדיקות שכל מהנדס המבצע בדק בית כדאי שיעשה:

  • צנרת – אחת התקלות הנפוצות ביותר המאותרות על ידי מהנדסים בבדק בית היא בעיה בצנרת. מדובר במקרה נפוץ במיוחד שעשוי להיות רטיבות או צנרת ישנה וביתית המטפטפת. משהו שלא תוכלו לראות מעבר לקירות אלמלא תעשו שימוש במכשירים מיוחדים כמו מצלמה תרמית למשל. ישנן גם סיבות אפשריות שונות לרטיבות ולכן גם במידה ויש רטיבות צריך להבין את מקור הבעיה הפוטנציאלי.
  • איטום – עבודת איטום יכול להיות טובה אך במקרים רבים גם פחות טובה. גם אם הדירה נראית חדשה כלפי חוץ, ייתכן מאוד וביום הבא שירד גשם יתחילו להתגלות תקלות שונות. לכן, על מנת להימנע ממצב שבו תצטרכו לפזר דליים בכל הבית ולסחוט סמרטוטים ממים, כדאי יהיה להזמין חברת בדק בית מומלצת שתאתר תקלה פוטנציאלית שכזו ועדיף לפני שאתם נכנסים לדירה.
  • בדיקת קרינה – אחת הבדיקות החשובות ביותר היא בדיקה המתבצעת באמצעות ציוד טכנולוגי המודד פליטה של קרינה וגז. אלה מסוכנים, בטח בריכוז גבוה, ולכן חשוב מאוד לבצע בדיקות מסוג זה. שימו לב כי לא כל חברת בדק בית מבצעת בדיקות מסוג זה על אף החשיבות שלהן ולכן אתם רוצים לוודא זאת מול החברה טרם ההזמנה שלה.
  • בדיקת חשמל – בין הבעיות הנפוצות ביותר שעשויות להיות בכל בית אלו תקלות חשמל. לא משהו שאתם רוצים להתעסק אתו שכן תקלה בחשמל עשויה להיות להתחשמלות חלילה או לשריפה בבית. אתם גם לא רוצים לנסות לתקן משהו כזה בעצמכם וחשוב יהיה לפנות אל הקבלן או האדם שעומד למכור לכם את הדירה ולבקש ממנו להזמין חשמלאי לתיקון מלא של הבעיה. חשוב לבדוק את המערכות לגילוי אש בבית שהן תקינות, לבדוק את עומס החשמל בבית ושהכול תקין ולא מסוכן.

לצד בדיקות אלה עשויות להיות בדיקות נוספות שכדאי יהיה לבצע וניתן לשאול את המהנדס לגביהן טרם הבדיקה עצמה. בדרך כלל עלות הבדיקה תהיה בהתאם לגודל הנכס, סוג הנכס והיקף הבדיקות שצריך לבצע. עם סיום הבדיקה תקבלו דו"ח מסודר ומפורט אודות הליקויים שכן עם הדו"ח תוכלו להחליט לגבי כדאיות הרכישה של הנכס ואף להשתמש בזה כקלח מיקוח במשא ומתן.

איך לבחור חברת בדק בית מומלצת?

בבואכם לבחור חברת בדק בית מומלצת אתם רוצים לבדוק האם מבצע הבדיקה הוא אכן מהנדס מוסמך עם תעודה. כמו כן אתם רוצים לבדוק את ההמלצות על החברה אותן תוכלו למצוא בגוגל ביזנס, באתר החברה וברשתות החברתיות. מה שחשוב לבדוק הוא היקף הבדיקה שהולכת להתבצע, המחיר שלה והאם אתם הולכים לקבל בסיום הבדיקה דו"ח מסודר ומפורט שיציג את הליקויים בנכס. לא בטוחים לגבי איך עובדת הבדיקה? מוזמנים להתייעץ עם הצוות המקצועי שלנו בכל צורך.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם