למה כדאי להפקיד לקרן השתלמות?

למה כדאי להפקיד לקרן השתלמות?

גם עובדים שכירים וגם בעלי עסקים יכולים להפריש כספים בקרן השתלמות, שם צובר ריבית וגדל ללא מס עד שיימשך כעבור 6 שנים. קרן ההשתלמות ידועה ככלי חיסכון לתקופת חיסכון בינונית. כך שאם אתם חוסכים כסף עבור מטבח חדש או החלת רכב, כך שאם אתם שואלים את עצמכם למה כדאי להפקיד לקרן השתלמות, זאת יכולה להיות תשובה מצוינת עבורכם, כי החוסכים עשויים למשוך עשרות אלפי שקלים לאחר שש שנים בלבד.

מה היתרונות של הקרן וכמובן למה כדאי להפקיד לקרן השתלמות?

אם אתם מתעניינים בשאלה למה כדאי להפקיד לקרן השתלמות, כדאי לדעת כי היתרון העיקרי אך לא הבלעדי של קרן השתלמות היא שרווחיה נקיים ממס רווחי הון, עד מגבלה של 15,712 ₪ (נכון לשנת 2023), בניגוד לאפיקי חיסכון אחרים לטווח קצר או בינוני. מכיוון ששיעור המס המקסימלי על רווחי הון הוא 25%, אנשים שחוסכים עם הכלי הזה יכולים לשמור על כסף נוסף השווה ל-25% מהתשואה שהם עשויים להרוויח.

קרן השתלמות היא סוג של קופת גמל המאפשרת לשכירים ולעצמאים לחסוך כסף לטווח הבינוני. בהשוואה לסוגים אחרים של קופות גמל, קרן השתלמות ייחודית בכך שהלקוחות המחזיקים בה יכולים למשוך את כל השקעתם לאחר שש שנים בלבד, ללא תשלום מס. במילים אחרות, לא צריך לחכות עד לפנסיה כדי ליהנות מהטבת מס משתלמת.

באילו דרכים קרן ההשתלמות שונה מקרן הפנסיה?

קרן השתלמות, בניגוד לקרן פנסיה, משמשת אך ורק כלי חיסכון ואינה מספקת ביטוח כלשהו. כמו כן, קרן השתלמות תוכננה ככלי לטווח קצר-בינוני, ותכולתה הופכת נזילה וניתן למשוך אותה ללא קנסות לאחר שש שנים, אך החיסכון בקרן פנסיה מיועד לטווח ארוך (מועד פרישה). עם זאת, השאלה למה כדאי להפקיד לקרן השתלמות, היא בגלל שקרן השתלמות היא אפשרות מעשית כתוספת לאסטרטגיות חיסכון ארוכות טווח אחרות. בסופו של דבר, ניתן למזג את החיסכון שם עם אלו שבפנסיה או קופת הגמל כדי להבטיח פרישה נוחה יותר. כפי שצוין, מס רווחי הון אינו חל על הרווחים בקרן השתלמות עד למקסימום המותר. מכאן משתמע שההוצאה היחידה שנגרמה לחוסך היא דמי הניהול.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם