למה כדאי להפקיד לקרן פנסיה?

למה כדאי להפקיד לקרן פנסיה

על פי החוק, כל אחד מפריש כסף לקרן פנסיה מבלי להקדיש לכך מחשבה רבה או להבין למה כדאי להפקיד לקרן פנסיה? לאחר גיל הפרישה, החיים מתחילים להאט, ואתם יכולים לשבת וליהנות ממה שעשיתם. כל חייכם חסכתם והתכוננתם לרגע הזה. עכשיו זה הזמן להפיק את המירב. כמעט בוודאות, קרן פנסיה תהיה אחת הדרכים העיקריות לחסוך לפנסיה. זוהי הדרך הפופולרית ביותר לחסוך לפנסיה ומכיוון שהיא נוצרה מסיבה זו, הממשלה ממשיכה להעדיף אותה, ורוב האנשים שעובדים אף נדרשים לחסוך באמצעותה. לקרן פנסיה יש תכונות מיוחדות שהופכות אותה לדרך טובה לחסוך כסף במשך שנים רבות.

למה כדאי להפקיד לקרן פנסיה ומה המאפיינים שלה?

קרן פנסיה היא סוג של מוצר פנסיוני שמטרתו לוודא שהמכוסה עדיין יוכל לקבל תשלום חודשי גם לאחר שיפסיק לעבוד. כך הוא יכול להמשיך לחיות כמו שעשה לפני שהפסיק לעבוד. מדי חודש, העובד והחברה בה הוא עובד מפרישים כסף לקרן הפנסיה. החיסכון המצטבר בקופה ניתן לאחר מכן למבוטח בסכומים דומים מדי חודש. במהלך תקופת החיסכון, הכסף מושקע בהשקעות שונות. המשמעות היא שהתשלומים החודשיים יהיו גבוהים יותר בסופו של דבר אם תקופת החיסכון ארוכה יותר. אם אתם שואלים את עצמכם למה כדאי להפקיד לקרן פנסיה, התשובה היא שבנוסף להיותה חשבון חיסכון, קרן פנסיה היא גם פוליסת ביטוח המגנה על המוגנים מפני מוות ואובדן כושר עבודה.

איך ניתן להשוות בין קרנות הפנסיה?

ניתן להשוות בין קרנות פנסיה לפי הקריטריונים הבאים:

  • תשואה של קרן הפנסיה בפרק זמן מסוים.
  • דמי ניהול מהפקדות. זהו הסכום הממוצע של דמי הניהול שמרוויחה קרן הפנסיה מכל ההפקדות החודשיות של העמיתים.
  • דמי ניהול הם דמי הניהול הממוצעים שקרן הפנסיה הוציאה מסך הרווחים בקרן.

למה אתם צריכים קרן פנסיה לאחר הפרישה?

לרוב האנשים שגרים במדינת ישראל אין דרכים אחרות להרוויח כסף מלבד העבודה. לכן, אם הם יחלו או ייפגעו ולא יכולים לעבוד או אם יפסיקו, הם יצטרכו להיות תלויים במוסד לביטוח לאומי. כמו כן, אם העובד ימות מוקדם מדי, משפחתו תהיה במצב קשה. כך שבאמצעות תשלום קבוע מדי חודש ניתן לוודא שהמבוטח עדיין יוכל לחיות בכבוד גם אם כבר לא יוכל לעבוד בגלל דברים אלו ואחרים. מדובר באחריות לעתיד וחשיבה לטווח הארוך.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם