למי כדאי לבצע בדיקת החזר מס הכנסה?

בדיקת החזר מס הכנסה

בשנים האחרונות עולה המודעות של אנשים רבים לגבי האופציה של החזר מס הכנסה. יותר ויותר שכירים מתחילים להיות מודעים לזכויות שלהם, ולהבין כי לא פעם הם משלמים אחוז מס גבוה מידי. כתוצאה מכך, רבים מהם בוחרים לפנות להתייעצות עם רואה חשבון מקצועי ואיכותי המתמחה בתחום, ומציע בדיקה מדוקדקת של המצב.

המומחים שלנו עוסקים בתחום מזה שנים, ומכירים את ההתנהלות מול רשויות המס. באמצעות בדיקה פשוטה ניתן לראות אם לשכיר מגיע החזר מס, ובמידה וכן – להגיש את הבקשה להחזר לפקיד השומה במס הכנסה. חשוב לדעת כי התהליך עלול לקחת בין 6 – 9 חודשים, אך במידה והבקשה מאושרת, השכיר מקבל את הכסף המגיע לו לחשבון הבנק הפרטי שלו. לכן לא כדאי להתעצל, אלא לנצל את ההזדמנות ולקבל חזרה את הכסף שמגיע לכם כחוק.

אם אתם שכירים שעובדים כבר תקופה ארוכה באותו מקום עבודה, ואפילו אם החלפתם כמה תפקידים לאורך השנים – כדאי לכם לבצע בדיקת החזר מס הכנסה כי ייתכן שתוכלו לקבל סכום נאה.

כ-80% מכלל השכירים במדינה זכאים להחזרי מס, לעיתים בגובה של אלפי שקלים, ובוחרים, למרות שהם מודעים לגובה הסכום, שלא לבדוק לעומק את העניין. לפעמים ההתעלמות נובעת מהחשש מהבירוקרטיה הכרוכה בהגשת הבקשה להחזר, ולפעמים מדובר פשוט בחוסר אמונה שאכן "ייצא מזה משהו".

בכך שהם אינם פועלים כדי לקדם זאת, למעשה אותם עובדים מוותרים על האפשרות לקבל סכומי כסף גבוהים, שמגיעים להם מתוקף החוק. משרד רו"ח עמית מהלל מתמחים בהחזרי מס וישמחו לסייע לכם למצות את זכויותיכם.

מהי בדיקת החזר מס הכנסה ובמה היא כרוכה?

כאמור, המודעות להחזרי מס לשכירים רק הולכת ועולה בשנים האחרונות. שכירים רבים מתחילים לגלות כי אחוז המס שהם משלמים גבוה מידי, ומתחילים להגיש בקשות להחזר מס. למעשה כל אם חד הורית וכל תושב באזורי ספר, זכאים לנקודות זיכוי במס הכנסה. לא תמיד המעביד מודע לכך, ולכן גובה מהם את אחוז המס הרגיל.

בסוף שנת המס, ניתן לגשת לרו"ח המתמחה בכך, ולבקש לבצע בדיקה על מנת לגלות אם מגיע לכם החזר מס. כמו כן, אנשים שמתעסקים עם שוק ההון או תורמים תרומות גדולות, זכאים לא פעם להקלות מס. מי שעבד תקופה מסוימת בחו"ל או היה מובטל לאורך שנת המס האחרונה, כנראה יהיה זכאי להחזר מס, היות והמס שחושב עבורו היה עבור מסגרת שכר גבוהה יותר.

החזר מס מגיע לכם כעובדים, במידה ושילמתם יותר מס ממה שאמורים הייתם. מצב כזה יכול לקרות בנסיבות שונות של החיים, ביניהן היעדרות מהעבודה מסיבות רפואיות שדרשו אשפוז בבית חולים, תקופות שבהן לא עבדתם (אם הייתם מובטלים, או בחופשה ללא תשלום במסגרת המשרה למשל), וכמו כן גם סיבות אחרות, המשתנות מאדם לאדם ומעובד לעובד. ניתן לדרוש החזרי מס עד שש שנים אחורה, תקופה ארוכה לכל הדעות, שבה ייתכן וכבר הספקתם לצבור לזכותכם כסף רב, ומומלץ שתפעלו על מנת לקבלו בחזרה.

מה צריך לעשות על מנת לקבל את החזר המס?

בדיקת החזר מס הכנסה כלל איננה מסובכת כפי שהיא נשמעת. בנוסף לכך, עצם הגשת הבקשה להחזרי המס, לא עולה כסף, כך שבטח שאין לכם מה להפסיד מלנסות ולבדוק את האפשרות הזו של קבלת החזר המס, אלא רק להרוויח. ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי ולהוריד דרך האינטרנט את כל הטפסים שאתם תזדקקו להם, אבל במידה ואתם נרתעים מהבירוקרטיה, או שפשוט אין לכם זמן להתעסק בזה, תנו למומחים לעשות עבורכם את העבודה ולעזור לכם בכל התהליך מראשיתו ועד סופו, החל מהבדיקה לזכאות, דרך מילוי הטפסים באופן מקצועי והגשתם בצורה מסודרת, ובמידה ואכן מגיע לכם כסף, עד לקבלת ההחזר עצמו.

לסיכום, החזר מס הכנסה הוא הנושא החם ביותר, שיותר ויותר שכירים מתחילים להיות מודעים אליו. מומלץ להיעזר בשירותיו של רואה חשבון אמין ומקצועי, על מנת לבדוק אם מגיע לכם החזר מס. המומחה שלנו מתעסק בתחום מזה שנים, ומבטיח לכל לקוח יחס מקצועי ואדיב. במידה וימצא בבדיקה כי אכן אתם זכאים להחזר מס, רואה החשבון יגיש עבורכם את הבקשה להחזר המס.

Picture of עמית מהלל, רו״ח ושמאי מקרקעין

עמית מהלל, רו״ח ושמאי מקרקעין

עמית מהלל, רואה חשבון ושמאי מקרקעין מתמחה בשירותי ראיית חשבון ושמאות מקרקעין הכוללים: דוחות כספיים, מיסוי, ייעוץ עסקי, ביקורת פנימית, ליווי פיננסי והנהלת חשבונות, קביעת אומדן שווי שוק, חישוב דמי שכירות ראויים, חוות דעת לבתי משפט ולכונסים, היטלי השבחה, שומות מס שבח, בדיקת כדאיות, שמאות לנחלה עוד.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם