הגשת דוח שנתי לעוסק מורשה

הגשת דוח שנתי לעוסק מורשה

הגשת דוח שנתי לעוסק מורשה יש לעשות מדי שנה למס הכנסה. יש לזכור כי מחזור ההכנסות של העסק קובע אם אדם עצמאי נחשב לעוסק מורשה לעניין מע"מ, אך כי לייעוד זה אין כל השפעה על גובה מס ההכנסה שהוא חייב לשלם. בהתאם לכך, עצמאי העומד בקריטריונים לעוסק מורשה חייב לעבור תהליך השגת דוח שנתי לעוסק מורשה עבור מס הכנסה. יש לשלוח דוח שנתי לעוסק מורשה ללא קשר למועד פתיחת העסק או אם הרווח כסף או לא. ניתן להטיל קנסות בגין איחור בהגשת דוחות שנתיים.

הגשת דוח שנתי לעוסק מורשה - מה מופיע בו?

על מנת להבטיח שכל ההכנסות וההוצאות של העסק לשנת המס יבואו לידי ביטוי נכון בעת הגשת דוח שנתי לעוסק מורשה, מומלץ שהעסק יעבוד עם רואה חשבון מומחה בתחום. אם תעבדו עם רואה חשבון כדי למסור את הדו"ח השנתי שלכם, לא תצטרכו לדאוג להגשתו באיחור ולספוג קנסות. בישראל, כל בעלי העסקים מחויבים על פי חוק להגיש דוח שנתי, לא משנה אם מדובר בעסק מורשה, פטור או חברה בע"מ. כל ההוצאות שנגרמו לעסק השנה, כמו גם כל כסף שהרווח, חייבים להיכלל בדוח של שנת המס שזה עתה הסתיימה. המועד האחרון להגשת הדוח הוא 30 באפריל של שנת המס הבאה.

ממה מורכב דוח שנתי, מי אחראי להגשתו וכיצד יש להגישו?

מאחר שהרווחים של עוסק מורשה מטופלים כרווחים אישיים, הם חייבים במס הכנסה באותם השיעורים החלים על מקבלי שכר. בעת הגשת דוח שנתי לעוסק מורשה יש לדווח במלואן על כל ההכנסות וההוצאות של העסק, וכן על הכנסות אחרות של הבעלים מכל מקור, כגון הכנסות חוץ, רווחי הון, מכירת מקרקעין, הכנסות משכירות ומקורות נוספים.

בתור עוסק מורשה אתם עשויים להיות כפופים לתשלומי מיסים אם לא תחשבו כראוי את כל ההוצאות שניתן למחוק כהוצאות עסקיות לגיטימיות בדוח השנתי שלכם. גם הכנסות מביטוח לאומי, כגון דמי אבטלה, קצבה חודשית, תשלום עבור מילואים, דמי לידה ועוד, חייבות להיכלל בדוח השנתי של עוסק מורשה. מאחר ומדובר בדוח מאוד משמעותי, אשר יקבע את גודל תשלומי המס השנתיים של עסק, חשוב למלא אותו כנדרש ומומלץ לפנות לשירותיו של איש מקצוע בתחום.

Picture of עמית מהלל, רו״ח ושמאי מקרקעין

עמית מהלל, רו״ח ושמאי מקרקעין

עמית מהלל, רואה חשבון ושמאי מקרקעין מתמחה בשירותי ראיית חשבון ושמאות מקרקעין הכוללים: דוחות כספיים, מיסוי, ייעוץ עסקי, ביקורת פנימית, ליווי פיננסי והנהלת חשבונות, קביעת אומדן שווי שוק, חישוב דמי שכירות ראויים, חוות דעת לבתי משפט ולכונסים, היטלי השבחה, שומות מס שבח, בדיקת כדאיות, שמאות לנחלה עוד.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

דילוג לתוכן