הוצאת ויזה ETIAS לאירופה

הוצאת ויזה ETIAS לאירופה

כיום בכדי להיכנס למדינות רבות באירופה, כבר אין צורך להוציא ויזה בתהליך ארוך ומייגע וזאת בזכות הליך הוצאת ויזה ETIAS לאירופה.  מדובר על אשרת כניסה אלקטרונית לאירופה אשר מאפשרת לכל אדם שמקבל אותה, לעבור בין המדינות אשר כלולות באמנת שנגן. מדובר על אמנה אשר נחתמה בשנת 1985 בין מדינות ספציפיות באירופה לבין מדינות אחרות, כאשר המטרה היא לאפשר לתושבי אותן מדינות שיש להם דרכון שאיננו אירופאי, לקבל ויזה לאירופה בצורה קלה ונוחה יותר.

הוצאת ויזה ETIAS לאירופה - במה מדובר?

כאמור, מדובר על אשרת כניסה אלקטרונית המאפשרת לכל אדם שמקבל אותה לעבור בין המדינות שהוסכם מראש לעבור בהן במסגרת אמנת משגן. בעברית המערכת האלקטרונית המדוברת קרויה: מערכת מידע והרשאה של נסיעות באירופה. מי שיצר את המערכת הוא האיחוד האירופאי כאשר המטרה שלו הייתה לחזק את הגבולות ולהגן עליהם.

בכדי לקבל את הוויזה המדוברת, יש להיכנס למערכת, למלא פרטים רלוונטיים בטופס  ETIAS, לשלם 7 אירו אם האדם מעל גיל 18, כאשר מתחת לגיל 18 אין צורך כלל לשלם. האישור המתקבל מאפשר לשהות עד 90 יום במדינות אירופה לצורך פנאי, עסקים, ביקור משפחה ועוד. האישור שתקבלו יהיה תקף ל3 שנים, כלומר, תוכלו לממש את הכניסה שלכם למדינות אירופה הכלולות בהסכם, עד 3 שנים מיום קבלת הוויזה.

למה יש צורך להוציא ויזת ETIAS לאירופה?

ויזת ETIAS נוצרה כאשר מטרתה היא לשפר את הביטחון של מדינות הסכם שנגן ולהגן על האזרחים שלהן. כיום ניתן למצוא 63 מדינות אשר האזרחים שלהן יכולים להיכנס למדינות באירופה אשר כלולות בהסכם ללא ויזה. על אף שלאותם אנשים יש מגבלה של שהייה עד 90 יום במדינות הללו, הרי שחלק מהם הפרו את אותה המגבלה, ונשארו יותר מהזמן המותר להם. לכן, יישום של תהליך הוצאת ויזה ETIAS לאירופה נועד בכדי למנוע מאנשים שיש להם עבר פלילי או שיש סיכון כלשהו שהם יישארו במדינות אירופה יותר מ90 יום המותרים להם, להיכנס למדינות אירופה ולשהות במדינות הללו.

מדובר על ויזה אשר מחייבת את כל האנשים שמבקרים במדינות הללו להיבדק על מנת לוודא שהם לא מהווים סיכון כלשהו וכך למעשה לשפר את הביטחון של המדינות, למנוע הגירה בלתי חוקית וכן לא ליצור סיכון כלשהו לאוכלוסיית המדינה.

כיצד תגישו בקשה להוצאת ויזה ETIAS לאירופה?

המערכת החדשה בהליך הוצאת ויזה ETIAS לאירופה שמטרתה היא להפיק ויזת ETIAS אמורה להתחיל את פעולתה כבר בשנת 2024. כאשר ברגע שהיא תיכנס לתוקף, יהיה בה ממש מקוון שיאפשר להגיש בקשה לוויזה המדוברת באמצעות הזנת פרטים שונים לרבות: השם, תאריך הלידה, מין, מידע על הורים, פרטי דרכון, כתובת אימייל, מספר טלפון. כמו כן, יהיה צורך לשלם וכן, לעיתים יידרש מידע נוסף כגון: היסטוריית תעסוקה, השכלה, טיולים באירופה, שימוש בסמים, מצב רפואי ועוד. המערכת לא דורשת נתונים ביומטריים.

טרם תשתמשו במערכת עליכם להכין את דרכון תקף ממדינה זכאית כאשר התוקף המינימלי שלו הוא שלושה חודשים, מעבר לשהייה הרלוונטית באירופה, פרטי קשר, מסלולי הטיול שלכם לרבות המדינה הראשונה באירופה שאתם רוצים לבקר בה ועוד. לאחר שממלאים את הטופס, יש לשלם דמי אגרה

לאחר שאתם מסיימים למלא את טופס הבקשה,  עליכם להמתין לאישור המערכת. המערכת למעשה מעבדת את המידע ולרוב האישור יינתן תוך דקות. במקרים חריגים יידרש יותר זמן לעיבוד. אם תאושר הבקשה שלכם, תקבלו את האישור בדואר האלקטרוני אשר צירפתם בטופס וכדאי מאוד להדפיס אותו או לשמור גרסה אלקטרונית שלו. הוויזה המדוברת תקושר לדרכון שלכם בצורה אוטומטית.

לכמה זמן תקפה ויזת ETIAS?

אם תקבלו אישור לוויזת ETIAS בתהליך הוצאת ויזה ETIAS לאירופה, תהיה לכם אפשרות להשתמש בה מרגע קבלת האישור עד 3 שנים. לאחר 3 שנים יפוג התוקף שלה ותדרשו להגיש בקשה חדשה. הוויזה תאפשר לכם לשהות 90 יום רצופים באזור מדינות שנגן מתוך 180 ימים. כלומר, בכל חצי שנה תהיה לכם אפשרות לשהות מקסימום 90 ימים.

אם אתם מוצאים את עצמכם מסתבכים עם הוצאת הוויזה המדוברת או אם יש לכם שאלות שונות אודותיה, חשוב שתדעו שאתם תמיד יכולים לבחור בשירותיה של חברה שיכולה ללוות אתכם ולהעניק לכם ייעוץ מקצועי ומדויק בכל הנוגע לתהליך הוצאת ויזה ETIAS לאירופה.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

דילוג לתוכן