מדריך פתיחת עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה

החלטה על פתיחת עוסק מורשה היא אבן דרך מרכזית בדרך להצלחה מסחרית ופיננסית. כאשר בעל חברה כמוגדר כ"עוסק מורשה" זה מעיד על השאיפה של בעל העסק לעשות היקף אינסופי של עסקאות, וכי השמיים הם הגבול מבחינת הכנסה שנתית. על פי מדריך פתיחת עוסק מורשה וכלו ללמוד כי ישנם אנשי מקצוע מסוימים שתחום עבודתם מחייב פתיחת עוסק מורשה גם אם ההכנסה השנתית שלהם אינה מגיעה לרמת המינימלית של 107,692 ₪ (נכון לשנת 2023) הנדרשת בחוק, לכן ניתן להבין כי פתיחת עוסק מורשה לא מיועדת רק לבעלי תאגידים גדולים.

מדריך פתיחת עוסק מורשה - איך להתנהל מול הרשויות?

על פי מדריך פתיחת עוסק מורשה פתיחת תיק במשרדי מע"מ היא השלב הראשון בהפיכתו של עסק למורשה. עליכם לבקר במשרד המע"מ המקומי באופן אישי או לשכור רואה חשבון שיעשה זאת עבורכם. לפתיחת התיק במשרדי מע"מ נדרשים טופס פתיחת תיק עוסק מורשה, צילום תעודת זהות, הוכחת ניהול חשבון בנק או צ'ק מבוטל. עותק של הסכם השכירות למקום בו מתנהל העסק וכן הסמכה המקצועית שלכם בנושא הרלוונטי. במידת הצורך, ועל פי בקשת הפקידים של משרדי המע"מ, יכול להיות כי תידרשו להציג מסמכים נוספים.

יש לכלול את המחזור השנתי הצפוי בטופס הבקשה המוגש לרשויות המע"מ. אם הכנסה השנתית שלכם מוערכת ביותר מ-1.5 מיליון שקל, עליכם להגיש דו"ח מע"מ מדי חודש. אם המכירות שלכם צפויות להיות פחות מ-1.5 מיליון שקלים, עליכם להגיש דו"ח מע"מ כל חודשיים.

מה אתם מקבלים לאחר רישום מוצלח של העסק ברשויות?

לאחר רישום מוצלח ברשויות המס והמע"מ, כפי שמציין מדריך פתיחת עוסק מורשה, יונפק לכם מספר עוסק, שוברי דיווח ואישור עוסק מורשה זמני מרשויות המס. מספר תעודת הזהות של בעל העסק יהיה מספר העוסק שלו, ומספר שבועות לאחר קבלת תעודה זמנית ושוברים, תקבלו תעודה קבועה ושוברי דיווח קבועים בדואר. אם אתם שוקלים לפתוח עוסק מורשה, אל תעשו זאת ללא קריאת כל המידע החשוב אותו מציג מדריך פתיחת עוסק מורשה. בעזרת מידע זה התהליך לא יראה לכם כה קשה ותצליחו להפוך לבעלי עוסק מורשה בקלות.

Picture of עמית מהלל, רו״ח ושמאי מקרקעין

עמית מהלל, רו״ח ושמאי מקרקעין

עמית מהלל, רואה חשבון ושמאי מקרקעין מתמחה בשירותי ראיית חשבון ושמאות מקרקעין הכוללים: דוחות כספיים, מיסוי, ייעוץ עסקי, ביקורת פנימית, ליווי פיננסי והנהלת חשבונות, קביעת אומדן שווי שוק, חישוב דמי שכירות ראויים, חוות דעת לבתי משפט ולכונסים, היטלי השבחה, שומות מס שבח, בדיקת כדאיות, שמאות לנחלה עוד.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

דילוג לתוכן