עורך דין קרקעות

עורך דין קרקעות

עד כמה דיני המקרקעין מתייחסים לעניינים מורכבים כמו עסקאות קרקע?

עורך דין קרקעות מבצע ההתייחסות המשפטית לרכישה וסילוק נכסי מקרקעין על כל היבטיה, לרבות הקרקע והמבנים שנבנו עליה, היא נחלתם הרחבה של דיני המקרקעין. כל מה שקשור לקרקע או לבניינים עליו, לרבות ציוד ושירותים, אמור להיות מכוסה גם על ידי דיני המקרקעין. ארנונה, עורך דין מיסוי מקרקעין, תכנון מקרקעין, הפשרת קרקעות, ייעוד מקרקעין, הפרדת שימושים, רישום זכויות בטאבו וניהול שטרות מכר הם כולם נושאים שעבורם ניתן להיעזר בשירותיו של עורך דין קרקעות.

תפקידיו של עורך דין קרקעות

עסקאות מקרקעין בישראל אינן מחייבות נוכחות של עורך דין קרקעות, בניגוד לכמה מדינות אחרות. ללא קשר לחוקים החלים, הכרחי שכל הצדדים המעורבים – המוכר והקונה – יזכו לסיוע של עורך דין מנוסה בעת רכישה או מכירה של קרקע. זאת בשל העובדה כי עורך דין מקרקעין פועל כנציג הלקוח לאורך כל התהליך, החל ממשא ומתן על התנאים ועד לסיום הסכם המכר.

מחובתו של עורך הדין המקרקעין לעיין בכל המסמכים הרלוונטיים טרם ביצוע עסקת המקרקעין, לייעץ ללקוחותיו בכל נושא חוזי או מחדל הנוגע לרישום הנכס ולזכויות בו ולוודא כי כל הניירת הנדרשת תקינה. כמו כן, התנגדות לתוכנית היתר בנייה היא צורך המופיע מי פעם בענף הנדל"ן. עבודה עם עורך דין מקרקעין לצידכם המתמקד בתחומים אלו יכולה לשפר מאוד את סיכויי ההצלחה שלכם בכל הנוגע להליך.

תחומים נוספים בהם ניתן להיעזר בעורך דין מקצועי בתחום קרקעות

זה חכם ללכת לקל שירות של עורך דין קרקעות כאשר אתם מקבלים הודעה על מגרשים באיחוד או חלוקה. כך אולי תגלו האם היזם מנסה לבנות יותר על הקרקע ממה שהחוק מתיר. לפני הגשת התנגדות מוצדקת, חיוני לעיין בתוכניות לכל בקשה להיתר ולקבוע כיצד הן ישפיעו על אורח חייכם.

זכור שציר הזמן הוא קריטי בעקבות הודעה על תוכנית בנייה. חשבו כמה זמן יש לכם להגיש התנגדות, ואספו את השכנים במהירות אם תצטרכו, כדי שתוכלו להיעזר בשירותיו של עורך דין קרקעות בעל ידע.

אם נדחתה ההתנגדות על ידי הוועדה לתכנון ובנייה, רשאי הפרט או הנציג המשפטי המייצג את המתנגד לבקש תיקון באמצעות הגשת ערר לוועדת הערר המחוזית. לאחר הגשת הערר, תבחן הוועדה בבקשה להיתר בנייה בצירוף פירוט ההתנגדות. גישור בין הצד המתנגד להיתר הבניה לבין הצד המבקש את ההיתר עשוי לסייע בהגעה להחלטה מועילה הדדית במקרים מסוימים בעת הגשת ערעור. בכל המקרם המורכבים הללו תוכלו להיעזר בשירותיו המקצועיים של עורך דין קרקעות.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם