עורך דין מקרקעין מומלץ

עורך דין מקרקעין

סביר להניח שרכישת דירה תהיה הרכישה היקרה ביותר שתבצעו. כדאי לחשוב על העסקת עורך דין מקרקעין מומלץ שיעזור לכם בהיבטים המשפטיים של העסקה וכן בייעוץ לגבי ניהול משא ומתן על תנאי העסקה. עורכי דין המתמקדים בדיני מקרקעין הוכשרו לטפל בכל דבר, החל מרכישת נכסים ועד סכסוכים משפטיים.

סקירה כללית על תפקידו של עורך דין מקרקעין

במעמד הסגירה של עסקת המכירה, עורך הדין ינהל בשמכם משא ומתן, הוא יסתכל במסמכים מראש ויודיע לכם אם יש בעיות כלשהן או חוסר במידע. עורכי דין מקרקעין נמצאים אתכם במעמד ביצוע העסקה כדי לוודא שכל ההיבטים המשפטיים מכוסים בעת קנייה או מכירה של בית. הם עשויים גם לחשוב על מגבלות הייעוד של הנכס. ארנונה, תכנון עיזבון, ייעוד הנכס הם כולם חלק מדיני המקרקעין. לכל תחום שיפוט יש מערכת תקנות משלו בנוגע למקרקעין. עורכי דין המייצגים לקוח בעסקה חייבים להיות מעודכנים בכל החוקים, הכללים והתקנות הרלוונטיים.

תפקידו של עורך דין מקרקעין בתהליך רכישת דירה ומכירת דירה

אחת העסקאות הפופולאריות ביותר בתחום המקרקעין בשוק הפרטי הוא רכישה ומכירה של דירות מגורים או בתים פרטיים, רכישת דירה להשקעה. לא משנה אם מדובר על רכישתם כיד שניה או חדשים מקבלן. מדובר על אחת העסקאות החשובות ביותר בחייו של כל אדם והוא משקיע בעסקה זאת לא מעט כסף. בכדי להגן על הזכויות שלו בצורה הטובה ביותר ובכדי לוודא שהעסקה שהוא מבצע נכונה לו ולא תסב לו נזק כלכלי כלשהו, חשוב מאוד שיבחר בשירותיו של עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה, אשר יסייע לו לבחון את חוזה הרכישה, לוודא כי אין בו שום טעות או סעיף כלשהו שעלול לפגוע בו, לבחון את ענייני המיסוי ועוד.

אם מדובר על רכישת דירה או בית יד שניה, הרי שעל עורך הדין לברר את הזהות של המוכר ואת הזכויות שלו בנכס כאשר המטרה היא לוודא שאותו האדם המציג את עצמו כבעל הנכס ומציע אותו למכירה, אכן מוסמך לעשות זאת מתוקף העובדה שהנכס שייך לו. כמו כן, עליו לבדוק שאין הערת אזהרה כלשהי על הנכס.

עוד תפקיד של עורך הדין בתהליך רכישת דירה הוא טיפול בענייני המיסוי. רשויות המס בישראל מטילות מיסים ספציפיים על רכישה וקנייה של נכסים לרבות: מס רכישה, היטל השבחה, מס שבח ועוד. התפקיד של עורך הדין הוא לייצג בצורה הטובה ביותר את הלקוח שלו בעסקה העומדת על הפרק מול רשויות המס, להגיש תחשיב מס וכן לוודא ששומות המס ידועות, ברורות ומותאמות לכל מצב.

בתהליך רכישת דירה חדשה מקבלן, חשוב להבין כי יש פערי כוחות בין אדם פרטי הרוכש את הדירה לבין הקבלן שכן, האדם הפרטי איננו מנוסה כדי הצורך בעסקאות נדלן לעומת הקבלן אשר מיומן ומנוסה בהן. ללא סיוע וליווי של עורך דין, הקבלן יכול לנסות להערים את הקונה ולהחתים אותו על חוזה שפוגע באופן כלשהו בזכויותיו. לכן, ליווי של עורך דין מקרקעין הוא קריטי במצב הזה. עורך הדין יבחן את החוזה, יבדוק כי הוא שומר על הזכויות של רוכש הדירה ועוד.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

תפקידו של עורך דין מקרקעין בהשכרת דירה

השכרת דירה גם מהווה עסקת מקרקעין מאוד נפוצה בתחום של השקעות נדלן. לעיתים קרובות ניתן לשכור דירה ללא סיוע של עורך דין מקרקעין. יחד עם זאת, ההמלצה היא שלא לחתום על הסכם שכירות ללא נוכחות של עורך דין או לכל הפחות ייעוץ של עורך דין מקרקעין. בין אם אתם שוכרי הדירה ובין אם אתם משכירי הדירה. אם אתם משכירים את הדירה הרי שאתם עומדים בפני סיכון כלשהו שכן, מדובר על הנכס שלכם ואתם בוודאי רוצים להגן עליו עד כמה שניתן וכן לוודא כי תקבלו את דמי השכירות מדי חודש בחודש בזמן.

אם אתם שוכרים את הדירה, אתם בוודאי רוצים להבטיח שהמשכיר לא יפגע באופן כלשהו בזכויות שלכם. לכן, חוזה השכירות חייב לשים דגש על כל הפרטים החשובים לרבות הפרטים הקטנים ביותר, על מנת להבטיח לשני הצדדים כי האינטרסים שלהם נשמרים. בין אם אתם שוכרים דירה ובין אם אתם משכירים דירה, חשוב ביותר שתתייעצו עם עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה בתחום.

תפקידו של עורך דין מקרקעין בענייני התחדשות עירונית - תמ"א 38

בעשור האחרון ניתן לראות מגוון פרויקטים של התחדשות עירונית ותמ"א 38 אשר הולכים וצוברים תאוצה בלא מעט ערים ברחבי הארץ. מדובר על פרויקטים שבהם בעלי דירות מגיעים להסכמה מול יזם כלשהו אשר מבצע את חיזוק המבנה, שיפוץ המבנה, הריסה ובנייה שלו מחדש תמורת מ"ר נוספים לדירת המגורים שלהם, מרפסות, חניה, מעלית ועוד. כמובן שהקבלן יהיה זכאי לבנות עוד יחידות דיור בבניין המגורים אשר ימכור אותן והרווח יהיה שלו.

לכאורה מדובר על פרויקטים שבהם שני הצדדים יוצאים נשכרים, אך חשוב ביותר שדיירי מבנה שבו עתיד לחול פרויקט התחדשות עירונית, יבחרו בשירותיו של עורך דין מקרקעין המומחה בתחום ייצוג וליווי פרויקטים שכאלה, כאשר המטרה העומדת על הפרק היא להגן בצורה הטובה ביותר עלה האינטרסים של הדיירים בתהליך ולא להגיע למצב שבו הדיירים נפגעים באופן כלשהו מהיזם בתהליך הוצאת הפרויקט לפועל או בכל שלב אחר.

אחריות עורכי דין למקרקעין

הסכמי רכישה, משכנתא ומסמכי העברת בעלות לנכס הם כולם דברים שעורך דין במקרקעין מוסמך לנסח ולהעריך. תהליך המכירה כולל תמיד את הקונה ואת עורך דין מקרקעין שהיה מעורב בעסקה מההתחלה. תפקידו של עורך הדין להגן על האינטרסים של הלקוח ולוודא שהעברת הבעלות על הנכס היא לגיטימית ומחייבת. עורך דין מקרקעין מומלץ יכול לנסח ניירת משפטית, לעזור להתאים פוליסות ביטוח לנכס, ולנהל את העברת הכספים לאורך כל רכישת הנכס. עורך דין מקרקעין יסדר כל חששות חוזיים ויביא ליישור אי הסכמות על קווי רכוש.

כאשר נושא מקרקעין מגיע לבית המשפט, עורך דין עשוי לייצג את הקונה או את המוכר. עורך דין המקרקעין חוקר את המצב באמצעות איסוף מידע מכל הגורמים המעורבים. ייתכן שיהיה צורך לקבל הערכה של שמאי מקרקעין מקצועי. עורכי דין במקרקעין, כמו כל עורך דין אחר, סיימו את שנות לימודי המשפטים הנדרשות. הם גם הוכיחו את יכולתם המשפטית בכך שעברו את בחינת עורכי הדין הקפדנית של משרד המשפטים.

המשימות הנפוצות של עורך דין מקרקעין כוללות:

  • כתיבת מסמכים משפטיים (הסכמי שכירות, משכנתאות וכו') הקשורים לעסקאות נכסים.
  • ניהול תיקי נכסים נרחבים ושלל השיקולים המשפטיים הספציפיים לנכס.
  • ניתוח הפוטנציאל לצרות משפטיות באותיות הקטנות של חוזי מקרקעין או מסמכי בית משפט.

שכרו אנשי מקצוע עם ניסיון ברכישה, ניהול ומכירה של נדל"ן. הערך של עורך דין מקרקעין טוב לקהל לקוחותיו הוא לאין שיעור. עורך דין מקרקעין מוסמך ישמור על האינטרסים של לקוחו בכל העסקאות.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

אילו תפקידים עורכי דין מקרקעין מבצעים בדרך כלל?

מקצועו של עורך דין מקרקעין, על תחומי האחריות הרבים שלו, מורכב ומרגש כאחד. כמה דוגמאות לאחריות בתפקיד זה הן:

  • יכולת מעולה לניתוח ומיקוח. אנו מעדיפים לחשוב על אנשים עם יכולות אלו כעל המבצעיים הראשיים שהם גם סנגורים מיומנים.
  • חוקר מעולה.
  • איש תקשורת מעולה. מיומנויות חברתיות חזקות הכרחיות עבר תפקידו של עורך דין מקרקעין מקצועי.
  • עם זאת, התפקיד עשוי להשתנות בכל עת. כעו"ד בעל מוניטין בתחום הנדל"ן, עורכי הדין מוכנים לייצג אתכם בית משפט על מחלוקות הקשורות לתהליך רכישה או מכירה של הנכס.

כדי להבהיר עוד יותר, חשבו על שני התפקידים העיקריים שממלאים עורכי דין מקרקעין. פריטים אלה הם:

התחשבות בחוקיות כל עסקאות המקרקעין- כל התיקים של עורך דין מקרקעין כוללים קרקע או מבנים פיזיים. אין זה נדיר שעורכי דין מקרקעין פועלים כמתווכים במהלך עסקאות נכסים. עסקאות נדל"ן שלא הולכות כמתוכנן עשויות להיות מופנות לתהליכי גישור בהם יכול לעזור לכם עורך דין מקרקעין מומלץ. אי הסכמה זו עשויה להגיע מכל אחד מהצדדים המעורבים בעסקת המקרקעין.

חלק מהפרקטיקה של עורכי דין מקרקעין מתמקדת אך ורק בליטיגציה במקרים מורכבים של הונאה בנדל"ן. סכסוכי משכנתאות, שימוש בקרקע שלא לפי ייעוד וחלוקה מהווים את הרוב המכריע של מקרי הונאה הקשורים לנדל"ן. מחפשים עורך דין מקרקעין מומלץ? המומחים שלנו ישמחו להעניק לכם שירות מקצועי.

עורך דין מקרקעין - שאלות ותשובות

אם אתם עומדים בפני עסקת מקרקעין, חשוב מאוד שתבררו כמה דברים חשובים כגון: האם האדם שמוכר את הנכס הוא אכן רשום כבעל הזכויות שלו וכן, אם מדובר על יורשים שעוד לא הסדירו את הרישום שלהם בנכס, חשוב מאוד לדרוש מנגנוני הגנה לכסף שלכם. עורך דין מקרקעין הוא איש המקצוע שיסייע לכם לבדוק את כל מה שצריך על נכס, טרם רוכשים אותו.

כאמור, עורך דין מקרקעין צריך לבצע כמה בדיקות עבור האדם שבוחר בשירותיו טרם הוא רוכש את הנכס. בין הבדיקות שעליו לבצע: בדיקת רישום זכויות בנכס, בדיקות תכנוניות בנכס, בדיקות הנוגעות לקניין, בדיקות הנוגעות למיסוי וכן בדיקות שנוגעות לעיקולים בנכס, שיעבוד קיים בנכס ועוד. מעבר לכך, הוא חייב לבדוק כי הבנייה תקינה.

עורך הדין יבצע את הבדיקות בין היתר באמצעות בדיקת נסח הטאבו. מעבר לכך הוא יוציא דוח עיון מרשם המשכנתאות בכדי לוודא שהנכס לא ממושכן לגורם כלשהו מלבד הבנק במידה וקיימת משכנתא על הנכס, כמו כן, עליו לבדוק בתיק הבית המשותף כי אין התאמה או חריגה כלשהי בנכס וכן, כי אין תנאים לא שגרתיים כלשהם הנוגעים לבניין המשותף.

כאשר מעוניינים למכור דירה חשוב מאוד לשים דגש על כל הנושאים הנוגעים לעסקאות מקרקעין שונות לרבות: החוק על הפסיקה, ייעוץ, מיסוי הנוגע לעסקה, בדיקות קנייניות, בדיקות פיזיות שיש לבצע על הנכס ועוד. גם את הבדיקות הנדרשות בתהליך מכירת דירה יכול לבצע עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה.

בחירת עורך דין הרלוונטי עבור עסקאות מקרקעין חייבת להתבצע בצורה הטובה ביותר, כאשר יש לשים דגש על כמה פרמטרים לרבות: עד כמה מקצועי עורך הדין וכמה ניסיון יש לו בתחום. ככל שעורך הדין מנוסה יותר בתחום המקרקעין, כך הוא יכול לבצע את כל הבדיקות הנדרשות בצורה טובה יותר וכן להסב את תשומת ליבו של הלקוח לכל דבר שנראה לו חריג.

כאמור, עורך הדין הנבחר חייב להיות בקיא בעסקאות מקרקעין מסוגים שונים וזאת בכדי שתהיה לו יכולת לקדם משא ומתן משפטי בצורה יעילה ויסודית. מעבר לכך, הוא יכול לחסוך לכם לא מעט זמן מיותר. דבר נוסף הוא יכול לסייע לכם להתגבר על מכשולים שונים העומדים על הפרק ונוגעים לעסקת המקרקעין וידע כיצד לנווט כל עסקה בצורה הטובה ביותר.

אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין מקרקעין עבור ליווי בעסקת מקרקעין ואתם תוהים כמה הדבר יעלה לכם, הרי שהמחיר יהיה תלוי בזמן שהוא ישקיע ובפעולות שהוא יבצע. ניתן לומר כי ככל שעורך הדין יהיה מנוסה יותר, כך זמן העבודה שלו יהיה קצר יותר בעסקה ובהתאם לכך המחיר יהיה זול יותר. מעבר לכך, המחיר אותו יגבה יהיה תלוי במורכבות העסקה.

חשוב מאוד שעורך הדין אשר מייצג אתכם בעסקת מקרקעין יהיה זמין בשעות העבודה שלו באופן תמידי לשיחות מכם ולעיתים גם לאחר שעות העבודה כאשר מדובר על מקרה חריג. זמינות תאפשר לכל עסקה להתבצע בצורה מהירה יותר ויעילה יותר. כמובן שגם תודעת השירות של עורך הדין צריכה להיות גבוהה וכן, עליכם להרגיש שאתם סומכים עליו.

על אף שלא מעט עורכי דין יכולים לבצע את עבודתם מרחוק, הרי שאין ספק שכדאי לבחור בשירותיו של עורך דין אשר ממוקם קרוב אליכם וזאת בכדי שיהיה לכם נוח לקבוע איתו פגישות שונות לצורך חתימה על מסמכים ועוד. כמובן שאם אינכם מוצאים עורך דין מספיק מקצועי שיכול לסייע לכם בעיר המגורים שלכם, אתם יכולים לחפש באזור מרוחק יותר.

על אף שניתן לנהל עסקאות מקרקעין ללא עורך דין, הרי שאין ספק שללא ידע מקצועי הנוגע לחוקים, מיסוי וכל דבר אחר שנוגע לעסקה, היא יכולה לפגוע בכם. על כן, חשוב מאוד לבחור מראש בשירותיו של עורך דין זה, גם אם הדבר ידרוש מכם השקעה כלכלית.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

דילוג לתוכן