עורך דין מכירת דירה

עורך דין מכירת דירה

אם ברצונך לקנות או למכור דירה בהתאם לחוק, עליך להתייעץ עם עורך דין מכירת דירה. עורך דין העוסק בתחום מכיר היטב את כל היבטי דיני החוזים. ייצוג משפטי מועיל מכיוון שהוא מבטיח שהאינטרסים שלכם מוגנים. בגלל המשמעות הפוטנציאלית של מכירת הבית שלכם, כדאי לקבל סיוע של מומחה. שכירת ייעוץ משפטי יכולה לעזור לכם להימנע ממלכודות משפטיות ולגרום לתהליך סגירת העסקה להתנהל בצורה יעילה יותר.

מתי כדאי לפנות לעזרתו של עורך דין מכירת דירה?

בעת ניסיון למכור את דירתכם, עורך דין מכירת דירה יגן על זכויותיכם ואינטרסים שלכם. עורך דין אתי לא ינסה להרוויח מהעסקה או לגייס עמלות לאחר סגירתה. במקום זאת, הוא יעזור לכם לשקול את היתרונות והחסרונות של קבלת הצעה לבית שלכם.

מכירת בית, כמו כל עסקת נדל"ן אחרת, היא תהליך מורכב מאוד. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקרקעין שמבין בנושא והוא בעל הניסיון הנדרש, לפני מכירת ביתכם. כאשר מתפתחות בעיות בחוק, המומחה יכול להעריך את הנסיבות ולייעץ לכם כיצד להמשיך.

אפשר להיתקל במכשולים משפטיים בלתי צפויים בזמן מכירת הבית שלכם, כגון הגבלות, הקלות, שעבודים, בעיות בעלות ועוד. עורך דין יידע לטפל בכל נושא משפטי שעלול להתרחש לאורך תהליך מכירת הבית. המומחה בקיא בחוק ויכול לפתור במהירות כל בעיה משפטית שמתעוררת.

לנסח, להעריך ולשנות הסכמים משפטיים

בעת תהליך המכירה של הנכס, עורך דין מכירת דירה יכול לנסח, לעיין ולבצע שינויים בחוזה לטובתכם.  המומחה שלכם יכול גם לשנות חוזים סטנדרטיים כדי שיתאימו טוב יותר לצרכים של עסקת הנכס שלכם. אם תקבלו את עזרתו של עורך הדין בעת קריאת החוזה, תוכלו להבין טוב יותר את יתרונות העסקה וכיצד הם בנויים. תמיד תוכלו להתייעץ עם עורך דין לגבי מספר נושאים שעלולים בסופו של דבר לחסוך לכם זמן וכסף בהמשך הדרך. אם אתם נמצאים לקראת מכירת הנכס, ואתם רוצים להיות בטוחים שהעסקה שלכם מתבצעת באופן המוצלח ביותר עבורכם, אל תוותרו על שירותיו המקצועיים של עורך דין מכירת דירה. לפרטים נוספים צרו קשר עם המומחים שלנו!

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

איזה בדיקות מקדמיות צריך לבצע עורך דין מכירת דירה?

עורך דין מכירת דירה נדרש לבצע כמה בדיקות מקדמיות עבור הלקוח שלו כגון:

ראשית כל, עליו לבצע הערכה ריאלית לשווי הנכס העומד על הפרק. מדובר על הערכה שמטרה לוודא שהמחיר המוצע על הדירה הינו מחיר טוב שעתיד להיות רווחי עבור המוכר ולא מחיר זול מדי שעלול להסב לו הפסד. כמו כן, עורך הדין יחשב וכן יעריך את המס העתידי שהלקוח שלו יהיה צפוי לשלם על מכירת הדירה.

מעבר לכך, עורך הדין יבדוק את היתרי הבנייה של הדירה וכן האם חריגות בנייה בוצעו במהלך השנים, הוא יבדוק בטאבו האם קיים רישום הערת אזהרה לנכס. את כל הבדיקות הללו הוא יבצע באמצעות בחירת שמאי מקרקעין מקצועי ומנוסה, אשר הוא סומך עליו שיבצע את כל הבדיקות בצורה  הטובה ביותר ובהתאם לכל הנתונים הרלוונטיים בשטח.

מיסים

מכירת דירה כרוכה בתשלומי מיסים שונים ועל כן, אם אתם רוצים למכור דירה, חשוב מאוד שתבדקו מהו המס שאתם צפויים לשלם וזאת על מנת שתערכו לתשלומו מראש ולא תגלו את זה במהלך העסקה, דבר שיכול להעיב עליכם מבחינה כלכלית. אחד המיסים המהותיים ביותר בתהליך מכירת דירה הוא מס שבח שהוא המס שיוטל על הרווח ממכירת הדירה. כמובן שעורך דין מכירת דירה צריך ליידע אתכם במס המדובר ובכל מס אחר שתידרשו לשלם בגין מכירת הדירה ואף לחשב לכם את המס בקירוב עד כמה שניתן על מנת שתוכלו להיערך בצורה הטובה ביותר למכירת הדירה שלכם.

תכנון מס נכון

עוד תפקיד חשוב ביותר של עורך דין מכירת דירה הוא תכנון מס נכון. תכנון זה יתחיל בבחינת הרווח של עסקת המכירה, כאשר חשוב בכלל לבדוק האם אכן יהיה רווח למוכר הדירה בתהליך מכירתה. עורך הדין יבדוק את הזכאות של המוכר לפטורים שונים ממיסים שונים הכרוכים בתהליך ויתכנן עבורו את תשלום המס המשתלם והנכון ביותר עבורו. תכנון מס מהווה כלי חוקי להפחית עד כמה שניתן את תשלומי המס בעסקאות מכירת דירה שכן, לא פעם תשלומי המס יכולים להיות מאוד גבוהים. עורך דין מקצועי ידע כיצד לתכנן לכל מוכר דירה הבוחר בשירותיו את תשלום המס בהתאם לנתוניו האישיים ובהתאם לנתוני העסקה העומדת על הפרק וזאת בכדי לחסוך לו עד כמה שניתן במס.

עורך דין מכירת דירה - שאלות ותשובות

לא מעט אנשים אמנם מעוניינים לחסוך את ההוצאה על שירותיו של עורך דין מכירת דירה ולמכור את הדירה ללא ליווי וייעוץ שלו. יחד עם זאת, חשוב להבין כי עורך דין הבקיא בכל החוקים הנוגעים למיסוי על מכירת דירה ובקיא בכל הבדיקות שיש לבצע, יכול לחסוך לכם לא מעט כסף ועל כן, בהחלט לא כדאי לוותר על שירותיו בתהליך מכירת דירה.

תכנון מס במכירת דירה מהווה דבר חשוב ביותר וכדאי שהוא יתבצע על ידי עורך דין מכירת דירה אשר מבין בתחום ויודע כיצד לנצל את כל המידע שיש לו בכדי לתכנן את המיסוי בעסקת מכירת דירה עבור הלקוח שלו בצורה הטובה ביותר. תכנון מס נכון על ידי עורך דין מכירת דירה יכול לחסוך לא מעט כסף.

שכר הטרחה של עורך דין מכירת דירה יחושב בהתאם לפרמטרים שונים לרבות: סוג העסקה העומדת על הפרק, עד כמה היא מורכבת, כמה זמן העסקה דורשת, השווי הסופי שלה ועוד. כדאי מאוד לקבל הצעת מחיר מעורך דין אמין ומקצועי טרם בוחרים בשירותיו של מנת להיערך בהתאם מבחינת הוצאות צפויות.

במקרים שבהם עסקת מכירת הדירה תהיה במקביל לעסקת רכישת דירה, הרי שעורך הדין יסייע לנהל נכון את התשלומים על מכירת הדירה שכן, מוכר הדירה לרוב יסתמך על כספי מכירת הדירה בכדי לרכוש דירה חדשה. לכן, עורך הדין יהיה מודע לעניין וינהל מול הקונה זמני תשלומים מתאימים על הדירה שהוא רוכש.

עורך דין מכירת דירה יגן עלה הזכויות שלכם כמוכרים בדרכים שונות. ראשית כל, הוא יגן עליכם מפני הערת אזהרה לטובת הקונה ולזכויות בדירה. כאשר הקונה של הדירה מעביר למוכר את התשלומים על הדירה תירשם לטובתו הערת אזהרה וזאת בכדי שהמוכר של הדירה לא יפר את ההתחייבות שלו מהמכר שהוא חתום עליו. לכן, אם הקטנה מפר את הסעיפים של ההסכם, עורך הדין ידאג שתהיה אפשרות למחוק את הערת האזהרה המדוברת על ידי ייפוי כוח אשר נשאר בנאמנות שלו.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

דילוג לתוכן