רכישת דירה להשקעה

רכישת דירה להשקעה

השקעה בנדל"ן היא שיטה מוכחת היסטורית לבניית עושר ויצירת הכנסה פסיבית. אחת הדרכים הפופולריות להשקעה בנדל"ן היא רכישת דירה להשקעה. בין אם אתם משקיעים ותיקים או רק בתחילת דרככם, רכישת דירה להשקעה יכולה להיות מאמץ משתלם ומתגמל. הנה כמה סיבות מרכזיות לכך שרכישת דירה להשקעה היא אסטרטגיית נדל"ן חכמה.

קניית דירה להשקעה: אסטרטגיית נדל"ן חכמה

הכנסה קבועה מהשכרה:

אחד היתרונות העיקריים של רכישת דירה להשקעה הוא הפוטנציאל להכנסה קבועה משכירות. לדירות יש ביקוש גבוה, במיוחד באזורים עירוניים עם אוכלוסייה גדלה והיצע דיור מוגבל. עם המיקום והאסטרטגיה השיווקית הנכונים, תוכלו למשוך שוכרים אמינים שמוכנים לשלם תעריפי שכירות גבוהים יותר. הכנסה עקבית זו משכירות יכולה לספק תזרים מזומנים יציב ולתרום לתשואות ההשקעה הכוללות שלכם.

פוטנציאל עלייה בערך:

בנוסף להכנסות משכירות, לדירות יש גם פוטנציאל לעלייה בערך בטווח הארוך. מכיוון שערך הנכס עולה לאורך זמן, אתם יכולים להפיק תועלת מעליית הערך כאשר תחליטו למכור. זה יכול להביא לרווחים ניכרים, במיוחד באזורים שחווים עיור מהיר או התחדשות. על ידי כך שתישארו מעודכנים לגבי מגמות בשוק והשקעה במיקומים עם פוטנציאל צמיחה חזק, אתם מגדילים את הסבירות לרכישת נכס עם פוטנציאל עלייה משמעותי על ההשקעה שלכם.

מינוף אפשרויות מימון:

יתרון נוסף ברכישת דירה להשקעה הוא זמינות אפשרויות המימון. בנקים ומוסדות הלוואות בדרך כלל מוכנים יותר להעניק הלוואות משכנתא לנכסים להשקעה, במיוחד בהשוואה לצורות השקעה אחרות. על ידי מינוף מימון, אתם יכולים להגדיל את כוח הקנייה שלכם ולרכוש דירה בשווי גבוה יותר ממה שאתם יכולים רק עם ההון שלכם. זה יאפשר לכם להגביר את התשואות שלכם ולבנות תיק נדל"ן נרחב יותר.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

מה חשוב לבצע לפני השקעה בנדל"ן?

לפני רכישת דירה להשקעה, חשוב לבצע מחקר מעמיק ובדיקת נאותות. קחו בחשבון גורמים כמו מיקום, ביקוש בשוק, הכנסה פוטנציאלית משכירות, מצב הנכס ואפשרויות מימון. בנוסף, פנו לייעוץ מאנשי מקצוע בתחום הנדל"ן שיכולים לספק תובנות חשובות ולהדריך אתכם בתהליך הרכישה.

לסיכום, רכישת דירה להשקעה יכולה להיות אסטרטגיית נדל"ן חכמה. עם פוטנציאל להכנסה קבועה משכירות, הערכה, מינוף אפשרויות מימון, הטבות מס וגיוון, השקעה בדירה יכולה לעזור לכם להשיג את היעדים הפיננסיים שלכם ולבנות עושר לטווח ארוך.

קניית דירה להשקעה – היכן להשקיע אבל?

אחת ההתלבטויות הגדולות ביותר בכל הנוגע לרכישת דירה היא היכן כדאי להשקיע ברכישת הדירה. האם כדאי לקנות דירה בארץ או אולי דירה להשקעה בחו"ל? לאחר שהחלטנו לגבי זה נצטרך לחשוב לגבי האזור בו כדאי להשקיע: בעיר או במושב למשל. לאחר מכן נרצה לקבל החלטה אם לקנות דירה חדשה בהרחבה או דירה קיימת בשטח הראשוני של היישוב. בעיר למשל נרצה להחליט אם להשקיע בדירה בבניין או בבית קרקע, האם בבניין ישן ולרכוש דירה זולה יותר או ללכת דווקא על דירה יקרה יותר בבניין מהודר ויוקרתי יותר? לאזור תהיה השפעה גם על רמת הביקוש וגם ההכנסות שלכם מהנכס, עלייך הערך שלו ועוד.

האם כדאי לרכוש דירה להשקעה או נכס מסחרי?

התלבטות נוספת היא האם רכישת דירה להשקעה תהיה ההשקעה הטובה ביותר שנוכל להשקיע בה או שאולי עדיף בכלל להשקיע בנכס מסחרי? ניתן גם להשקיע בקרקעות, קרנות נדל"ן ועוד. מה שחשוב הוא לקבל החלטות מושכלות בכל הנוגע להשקעת הכסף שלנו והיכן הוא הולך. בסופו של דבר אתם רוצים להשקיע אותו בצורה הטובה ביותר לאחר שלקחתם בחשבון את כל הפרטים השונים בעסקה וביצעתם את הבדיקות המקדימות. אנו ממליצים להכיר את השוק בו אתם רוצים להשקיע בנדל"ן כיוון שדיירים בדירה למגורים הם קהל יעד שונה מבעלי עסקים בנדל"ן מסחרי ולכן צריך לקחת זאת בחשבון בהתאם.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

איך להשביח נכס נדל"ן?

בבואנו לבצע קניית דירה להשקעה נרצה לחשוב גם על אפשרויות הרווח ממנה. איננו מדברים רק על התשואה החודשית/השנתית מהשכרת הנכס אלא גם על עלייה בערך הנכס והאפשרות למכור אותו במחיר גבוה יותר. אז נכון שמחירי הנדל"ן בישראל ממשיכים לעלות בצורה יציבה גם בשנים האחרונות ועדיין צפויים לעלות את ערכם בשנים הקרובות. עם זאת, חשוב לבצע פעולות יזומות להשבחת הנכס כמו שיפוץ או הכנסת ריהוט ומכשירי חשמל לנכס, עיצוב אדריכלי מעניין ובטוב טעם וזאת על מנת להעלות את ערך הנכס גם עבור דמי ההשכרה שלו וגם עבור מכירה עתידית. אנו גם ממליצים לחכות זמן מה ולא למכור את הנכס מיד לאחר השיפוץ שלו כדי לאפשר למחיר הנכס לעלות אפילו יותר.

רכישת דירה להשקעה – שאלות ותשובות

דירה להשקעה תספק לכם הכנסה פסיבית ואפשרות להתפתח כלכלית ולשפר את איכות חייכם בעתיד. דירה שתעלה את ערכה תהיה גם שווה יותר בעתיד כשתרצו למכור את הדירה ברווח.

יש השקעות נדל"ן המתחילות גם מ100-150 אלף שקלים אולם בדרך כלל יהיה מדובר בקבוצת רכישה ואחוז הכנסה יחסי. אם אתם רוצים דירה בבעלותכם הרי שתוכלו לקנות דירות בפריפריה בסכומים של 800 אלף עד מיליון וחצי בדרך כלל ובמרכז הארץ במחירים כפולים.

יש יתרונות וחסרונות לכל סוג השקעה, כמו גם לדירה בישראל או בחו"ל. על מנת להשקיע בדירה בחו"ל תצטרכו להיצמד לחברת נדל"ן ישראלית בדרך כלל שתלווה אתכם בתהליך ותסייע לכם ברכישת הנכס.

לפני רכישת הדירה חשוב לבצע בדיקות מהימנות שונות על הנכס ובעליו, חשוב לבדוק את מצב הנכס ואת התוכניות שלו בעירייה לוודא שאין צווים, עיקולים או חריגות בניה שונות. כדאי לבדוק אם הנכס זקוק לשיפוץ ובאיזה בהיקף. כדאי לבדוק את מצב הקהילה באזור והאם יש תשתיות חדשות שעומדות להיבנות באזור ועשויות להעלות את ערך הנכס (או להוריד אותו).

הקהילה המקומית עשויה להשפיע על הביקוש להשכרת הנכס במקום ועל הרצון של אנשים לבוא לגור באותו אזור. על כן סוג ואיכות הקהילה המקומית תשפיע גם על הרצון להשקיע במקום מסוים.

ניסיון הוא חשוב בנדל"ן ובכל דבר בחיים, אולם חשוב עוד יותר כאשר מדובר בסכומי כסף גדולים שאתם משקיעים. ניתן להשקיע בדירה גם ללא ניסיון אולם תמיד כדאי לקרוא וללמוד מעט יותר לפני שמשקיעים, בוודאי אם מדובר בסכום ניכר מהכסף שחסכתם.

זה תלוי בראש ובראשונה בסכום שיש לכם בכיס/ההון האישי שאתם מכוונים אליו על מנת להשקיע בנכס. בדרך כלל כאשר הסכום נמוך יותר תחפשו אחר דירה בבניין ולא בית קרקע הנחשב יקר יותר. בנוסף, יש כמובן פרמטרים רבים ושונים שצריך להתחשב בהם כמו עלויות האחזקה של הדירה/הבית כאשר אין שוכרים, מיסים, אחוז התשואה, רמת ביקוש ועוד.

Picture of יובל גזית - יועץ השקעות נדל"ן

יובל גזית - יועץ השקעות נדל"ן

יובל גזית, יזם נדל"ן, מרצה מבוקש, ומלווה משקיעים בארץ ובחו"ל. במשך 10 שנים, יובל מאתר הזדמנויות נדל"ן ללקוחות שהמטרה היא ליצור עצמאות כלכלית בלתי תלויה במשכורת.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

דילוג לתוכן